2022

Wstecz

Outsourcing IT? – to się opłaca

Wzrost konkurencyjności, redukcja kosztów, elastyczność i optymalizacja zatrudnienia – to najważniejsze zyski wynikające z zastosowania outsourcingu IT. Dlatego właśnie korzysta z niego wiele firm, aby zapewnić sobie silniejszą pozycję na rynku. Dlaczego stanowi szansę na rozwój dla tak wielu firm?  

 

Firmy i instytucje weszły w kolejną generację cyfrowego świata. Gwałtowny przyrost ilości danych stworzył nowe realia funkcjonowania biznesu. Potrzeba ich analizy, przetwarzania i przechowywania – to wszystko sprawiło, że firmy sięgnęły po najnowsze rozwiązania IT, które pomogły zwiększyć ich wydajność. Dynamika wielu procesów, a do tego nieprzewidywalność sytuacji spowodowała, że biznes potrzebował także takich rozwiązań, które zapewniłyby mu odporność na negatywne zmiany, elastyczność i zdolność adaptacji do nowych wyzwań. Dlatego właśnie, w ostatnim czasie usługi outsourcingu IT nabrały jeszcze większego znaczenia.

 

Wynika to z faktu, że rozwój i natężenie procesów biznesowych stworzyły coraz bardziej wymagające kryteria dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zbudowanie i utrzymanie własnych działów IT stało się coraz droższe, a nawet nieosiągalne. Nawet jeśli firmy decydują się na własną infrastrukturę IT, to muszą uwzględnić duże ryzyko zmieniającego się dynamicznie cyfrowego świata. Trudno jest im przewidzieć i zaplanować odpowiednie zasoby IT, tak aby były „skrojone na miarę” potrzeb. Rynek może zaskakiwać, mogą tworzyć się perspektywy do rozwoju, szanse na wielki biznes, albo wręcz przeciwnie – trzeba będzie ograniczać działalność. Można zatem nie doszacować i stworzyć niewydajną infrastrukturę, albo zbudować potężne zasoby, które nie zostaną w pełni wykorzystane - w obu wypadkach środki finansowe są źle zainwestowane.

 

W podobnej sytuacji są także większe przedsiębiorstwa i korporacje posiadające własne, rozbudowane struktury IT. Utrzymanie pozycji lidera w biznesie wymaga od nich ciągłych inwestycji w najnowsze rozwiązania i personel oraz zatrudniania coraz lepszych fachowców specjalizujących się w wielu obszarach. Co więcej, każdy specjalista musi być cały czas szkolony, aby utrzymać wiedzę na wymaganym, wysokim poziomie. W każdej z powyższych sytuacji kompleksowy lub choćby częściowy outsourcing staje się optymalnym rozwiązaniem, które warto rozważyć w strategii rozwojowej.

 

Skup się na tym co robisz najlepiej, inwestuj w to, rozwijaj i udoskonalaj. W pozostałych obszarach pozwól sobie pomóc i przekaż pracę wykwalifikowanym fachowcom – mówi Robert Kobiela, członek Zarządu Koma Nord Sp. z o.o. - Outsourcing dzisiaj to nie tylko dostęp do większych zasobów i nowych technologii, zmniejszenie kosztów własnych, czy optymalizacja procesów. To także niezwykle istotny element w rozwoju firmy, wyrównujący szanse w biznesie – podkreśla R. Kobiela.   

 

Outsourcing usług IT zdejmuje z firm obowiązek i ciężar odpowiedzialności m.in. za obsługę systemów informatycznych, konserwację i wymianę sprzętu, czy modernizację sieci. Nie muszą one także rekrutować i zatrudniać ekspertów IT, a co za tym idzie nie muszą powiększać swojej struktury etatowej. Sama rekrutacja kompetentnego fachowca z branży nowych technologii wymaga bowiem czasu, bardzo dobrego przygotowania merytorycznego, a i tak nie gwarantuje sukcesu. Ponadto outsourcing zapewnia także bezpieczeństwo, „zużywa” mniej zasobów, redukuje liczbę problemów czy awarii i znacznie przyśpiesza czas ich rozwiązania. Pozytywnie wpływa nie tylko na efektywność i wydajność, ale także na wyniki finansowe firm, które uzyskają cyfrową przewagę nad konkurencją.

Takie wnioski wynikają z doświadczeń firmy Koma Nord Sp. z o.o., która od wielu lat świadczy usługi outsourcingu IT pomagając przedsiębiorstwom i instytucjom w funkcjonowaniu w coraz bardziej zaawansowanym świecie cyfrowych technologii.

 

Nasi inżynierowie to eksperci z wieloletnią praktyką w realizacji ambitnych i złożonych projektów, w obszarach infrastrukturalnych oraz systemowych – podkreśla Robert Kobiela. Z sukcesami wspieramy naszych Klientów, dla których realizujemy zarówno pojedyncze zadania jak i sprawujemy kompleksową obsługę informatyczną.

Szczegółowa oferta usług outsourcingu oferowanych przez Koma Nord Sp. z o. o. znajduje się w zakładce Outsourcing

Koma Nord Sp. z o.o.

ul. Łużycka 2, 81-537 Gdynia, NIP 5861029611

sekretariat: +48 58 621 11 00

kom: +48 605 126 099

fax: +48 58 621 10 30

 

E-mail:

koma@komanord.pl

serwis@komanord.pl

 

Masz pytanie? Podaj numer Twojego telefonu

Masz pytanie? Podaj numer Twojego telefonu