Wstecz
W świecie nowoczesnego biznesu istotna jest nie tylko sama wymiana informacji, ale także odpowiednia jakość tego procesu. Firma, w której panują najnowsze standardy komunikacyjne cieszy się zaufaniem klientów, jest wizerunkowo atrakcyjna i silna organizacyjnie. Dlatego w czasach, w których środowisko pracy zmienia się w kierunku „Anywhere Workplace” potrzebne są takie rozwiązania technologiczne, które zapewnią najwyższy komfort komunikacji interpersonalnej prowadzonej na odległość. Dzięki temu firmy ograniczą swoje koszty, uproszczą administrację, zintegrują swoje oddziały, placówki czy stanowiska pracy zdalnej.
Właściwa komunikacja wewnątrz i na zewnątrz firmy to większa kultura organizacyjna, wzajemne zrozumienie i wiarygodność. Możliwość niezakłóconego i komfortowego porozumiewania się w środowisku pracy wpływa także na efektywność pracowników, pobudza ich kreatywność, motywuje oraz buduje relacje. Takie właśnie kryteria komunikacji leżały u podstaw stworzenia koncepcji Unified Communications opracowanej przez innovaphone AG. Potrzeba unifikacji wynikała bowiem z wymogów współczesnego świata biznesu, aby pracownicy i partnerzy biznesowi wymieniali informacje „online” w atmosferze zapewniającej najwyższe standardy komunikacji. Rozwiązania Unified Communications mają także wpływ na optymalizację procesów w firmie, poprawę dostępności i zwiększenie wydajności pracowników, co w konsekwencji generuje zyski zarówno finansowe jak i wizerunkowe.
Unified Communications łączy w jednym interfejsie różne kanały komunikacji począwszy od tak podstawowych jak głos i wideo, a skończywszy na zaawansowanych usługach konferencyjnych. Należy przede wszystkim zacząć od systemu telefonicznego, który jest podstawą każdego rozwiązania w zakresie komunikacji. innovaphone AG proponuje sieć PBX (Private Branch Exchange) do komunikacji wewnętrznej, ale także na zewnątrz firmy. Łączy ona standardowe funkcje telefonii IP oraz kompletne rozwiązania UC przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jest prosta i łatwa w użyciu – parę kliknięć myszy umożliwi optymalną komunikację z wykorzystaniem wszystkich możliwych telefonów - telefonu biurkowego, komórkowego lub Software Phone. PBX łączy różnorodne elementy Unified Communications w przejrzysty i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika - od klasycznej telefonii IP, poprzez audiokonferencje, wideokonferencje czy wideotelefonie, po pocztę głosową, cz
at, czy przycisk „Call me”. Dzięki temu komunikacja jest efektywna bez względu na lokalizację i okoliczności - w biurze, podczas pracy w domu oraz w podróży.
Do najważniejszych komponentów nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych należy transmisja video, prowadzona w takim standardzie technicznym, który zapewni nie tylko płynny przekaz, ale także możliwość odbioru i interpretacji reakcji rozmawiających ze sobą osób. Dzięki temu rozmówcy mogą wzmacniać własny przekaz korzystając z atrybutów komunikacji niewerbalnej. Doskonałym rozwiązaniem w tej kwestii jest innovaphone Video – prosta i skuteczna aplikacja, z którą możliwe są: konferencje wideo, telefonia wideo ad-hoc, konferencje trójstronne oraz duże zaplanowane konferencje z przekazem wideo. Uzupełnieniem wideokonferencji jest możliwość jednoczesnej
współpracy zespołów/pracowników między różnymi lokalizacjami. Za pomocą aplikacji Application Sharing użytkownicy mogą wspólnie pracować nad dokumentami udostępniając ich treść, co ma szczególne znaczenie w wielu profesjach. Unified Communiccations to także dobrze znanym wszystkim Chat, który w niektórych sytuacjach okazuje się bardziej praktyczny niż rozmowa telefoniczna.
Unified Communication to także funkcja Presence informująca o statusie dostępności użytkownika. Współpracuje ona z aplikacją Office Integration zapewniającą sprawną i efektywną komunikację, ponieważ informacje o statusie dostępności ze wszystkich używanych urządzeń, zgromadzone są w jednej ogólnej informacji o obecności i w przejrzysty sposób wyświetlane dla wszystkich użytkowników. Dzięki temu użytkownik Unified Communications może wybrać odpowiednią formę komunikacji w zależności od stanu zalogowania współpracowników oraz partnerów handlowych.
Niezwykle przydatnym rozwiązaniem UC jest tzw. Call Me Button, zintegrowany ze stroną internetową. Przycisk ten umożliwia bezpośredni kontakt z pracownikiem firmy za pomocą jednego kliknięcia myszy, np. w przypadku Suppport-Hotline lub sklepu internetowego. Równie pomocne w komunikacji biznesowej mogą okazać się klasyczne funkcje takie jak Fax czy Poczta głosowa, które są jednak obsługiwane z odległości. Jeśli musimy wysłać dokumenty faksem, a jesteśmy w podróży, to możemy zrobić to zdalnie, z własnego komputera dzięki komunikacji Mail-toFax. Podobnie możemy skorzystać z poczty głosowej i odebrać ją np. na komputerze, czy w poczcie elektronicznej. W wielu sytuacjach i okolicznościach pracy zdalnej, wyraźnie widać, że mobilność i elastyczność jest warunkiem koniecznym sprawnej i komfortowej komunikacji. Nawet, gdy jesteśmy „w ruchu” innovaphone AG w ramach koncepcji Unified Communications proponuje gotowe rozwiązania mobilne poprawiające jakość komunikacji.
Unified Communications to zatem szeroki zakres różnych opcji i funkcji, które są odpowiedzią na najnowsze oczekiwania firm, a także ich klientów i pracowników. Przy użyciu poszczególnych modułów UC można bowiem zaprojektować dojrzałe, elastyczne, kompletne rozwiązanie do komunikacji i współpracy, które będzie dostosowane do potrzeb wielu branż rozwijających się w kierunku „Anywhere Workplace”. Przywilej swobodnego wyboru środków komunikacji, kanałów komunikacyjnych, a nawet miejsca pracy – to zupełnie nowy świat możliwości, które daje nam najnowsza technologia.
Więcej szczegółów na temat poszczególnych modułów znajdziecie na stronie innovaphone AG (link poniżej)
sekretariat: +48 58 621 11 00 kom: +48 605 126 099 fax: +48 58 621 10 30
|
E-mail:
|