06/07/2021

Wstecz

Nowy świat i dogmat fizycznej obecności

Od zarania dziejów ludzie dążyli do stworzenia sobie jak najlepszych warunków do życia i pracy. W naturze człowieka leży bowiem silne pragnienie, aby odkrywać „nowe lądy”. Wynalazki, innowacje, czy najnowsze technologie – to wszystko było, jest i będzie nieodłącznym atrybutem rozwoju ludzkości.

 

Czasami zmiany w naszym życiu dokonują się tak szybko, że trudno je uchwycić. Jeszcze niedawno nowe technologie bardziej kojarzyły się nam z podbojem kosmosu, podczas gdy dzisiaj mamy je praktycznie na wyciągnięcie ręki. Spójrzcie chociażby jak przez ostatnie dekady zmieniło się nasze miejsce pracy. Kto z Was pamięta maszyny do pisania, kalkulatory, telefony przewodowe itd.? Następnie „komputeryzację” biur, wprowadzenie wielofunkcyjnych urządzeń do faksowania, skanowania, drukowania itd.

 

Bardzo szybko przyzwyczajaliśmy się do nowych rozwiązań, ponieważ dawały nam one komfort pracy oraz zwiększały naszą efektywność. Jednocześnie niezwykle ważnym procesem stało się nowoczesne zarządzanie, skupiające uwagę na ludziach i ich potrzebach oraz możliwościach adaptacji na zmiany. Tworzyliśmy dla siebie takie rozwiązania i narzędzia, które pomagały nam w pracy. Jeszcze przed nastaniem pandemii pojawiła się możliwość pracy zdalnej. Większa elastyczność, obniżenie kosztów, dbałość o środowisko – to tylko niektóre benefity dokonanych zmian.

 

Oczywiście pandemia znacznie przyśpieszyła bieg wydarzeń, ponieważ, aby nie dopuścić do kryzysu gospodarczego firmy musiały niemalże z dnia na dzień dostosować się do nowej rzeczywistości. Dogmat fizycznej obecności w miejscu pracy został zastąpiony możliwością pracy w warunkach „Anywhere Workplace”. Pracodawcy przeszli bardziej na system „zadaniowy” polegający na określaniu zadań lub wyznaczeniu celów, bez znaczenia, w jakim miejscu zadania zostaną wykonane, a cele osiągnięte.

 

Aby było to możliwe, konieczne jest dokonanie wyboru właściwych rozwiązań zapewniających efektywną komunikację wewnątrz i na zewnątrz firmy. Niezwykle istotne jest, aby przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowoczesnego i przyszłościowego rozwiązania komunikacyjnego kierować się zasadą: wszystko jest możliwe, ale nic nie jest obowiązkiem. Chodzi o to, że we współczesnym biznesie nie istnieje tylko jedno możliwe rozwiązanie dla wszystkich miejsc pracy. Każdy pracownik i jego miejsce pracy ma 

indywidualny profil i wymagania, które należy wziąć pod uwagę w nowoczesnym systemie komunikacyjnym. Inaczej należy zorganizować narzędzia pracy dla pracownika sprzedaży, a inaczej np. dla pracownika biurowego czy produkcyjnego.Dlatego rozwiązania komunikacyjne powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika i zapewniając mu skuteczną i elastyczną komunikację.

 

Takie właśnie rozwiązania proponuje nasz partner - innovaphone AG, który opracował koncepcję Unified Communications (UC). Najlepszym dowodem na to, że takie rozwiązania sprawdzają się w praktyce jest fakt, że firma ta sama u siebie wprowadziła system „Anywhere Workplace” oferując swoim pracownikom możliwość pracy w domu oraz aplikację Unified Communications z przekazem wideo. Do zorganizowania stanowiska pracy połączonego z firmową innovaphone PBX wystarczą połączenie z Internetem oraz komputer z dowolną przeglądarką, która obsługuje standard WebRTC.

 

Trend ten jest obecnie nie do powstrzymania i już teraz zrewolucjonizował profesjonalną komunikację biznesową. W tych firmach, które zdecydowały się na wykorzystanie najnowszych technologii, pracownicy bardzo szybko przyzwyczaili się do nowoczesnych form komunikacji. Z ich doświadczeń wynika, że te rozwiązania można wykorzystać w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach.

 

Ludzie oczekują, aby w trakcie pracy, w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, mieli możliwość korzystania z firmowych telefonów komórkowych, wysyłania i odbierania wiadomości e-mail, aby mieli możliwość wideokonferencji, dostępu do chmury, połączeń na czacie itd.  – po prostu ludzie pragną nieograniczonej mobilności, elastyczności i bezpieczeństwa – czyli tego wszystkiego, co gwarantuje im „nowy świat” pracy oparty na zasadzie „Anywhere Workplace“.

 

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach Anywhere Workplace“ od innovaphone. 

 

Koma Nord Sp. z o.o.

Siedziba Główna

ul. Łużycka 2
81-537 Gdynia

sekretariat: +48 58 621 11 00
kom: +48 605 126 099
fax: +48 58 621 10 30
e-podpis: wew. 50

e-mail:
koma@komanord.pl
serwis@komanord.pl
epodpis@komanord.pl

Masz pytanie? Podaj numer Twojego telefonu

Masz pytanie? Podaj numer Twojego telefonu